Založ si blog

XXIV, Zrak spoza „večnosti? “ . . . (mysteriózne, ale naozaj skutočné)

Moju mamu znenazdajky z večera na ráno zachvátili prudké bolesti v krížovej oblasti. Nezaberali bežne dostupné lieky, ktoré sa dajú kúpiť na recept v lekárni proti bolesti. Bolesť sa tak vystupňovala a bola taká neznesiteľná, že neostávalo nič iné než zavolať sanitku. Privolaný lekár konštatoval, že takýto akútny stav si bude vyžadovať určitý čas hospitalizácie, pokoja na lôžku a systematickú infúznu liečbu. Tak sa i stalo. Mama sa dostala na jeden týždeň do starostlivosti lekárov a zdravotníkov v jednej bratislavskej nemocnice na neurologickom oddelení. Na izbe, v ktorej bola hospitalizovaná boli tri lôžka a na nich dočasne ubytovaní traja maródi. Okrem mamy tam ležala nejaká pani niekde od Senca a rehoľná sestra, ktorá už bola v penzii. Celý svoj život zasvätila okrem vyšším duchovným cieľom aj svojej profesijnej špecializácii – povolaniu zdravotnej sestry. Pôsobila na rôznych miestach na Slovensku v rôznych medicínskych odboroch. Za ten čas vďaka dlhým rokom profesnej praxe sa stala skutočne erudovanou zdravotníčkou. Naposledy pracovala ako hlavná sestra v jednej z nemocníc na strednom Slovensku. Dni, vlastne už aj hodiny na nemocničnom lôžku sú dlhé, hlavne vtedy, keď je človek pripútaný k lôžku a  „liečivý kokteil“ z infúznej fľaše mu kvapka po kvapke tečie do žíl, aby ho po x-tej fľaške postavil na nohy. Mama s rehoľnou sestričkou sa zblížili, rozoberali rôzne témy, až narazili na jeden príbeh, ktorý sestrička zažila na vlastnej koži. Práve tento ma zaujal svojou mystičnosťou. Keby som vedel, že ide o nedôveryhodný zdroj, tak by som mu asi nevenoval ani pozornosť.

Rehoľná sestra vyrozprávala mame tento príbeh: „Vieš, Editka svet, či skôr mnohí ľudia boli, sú a aj budú chtivý po senzáciách. Mnohé nevšedné príbehy, ktoré si následne ľudia rozprávajú a šíria medzi sebou sa rodia so skrytej ľudskej túžby po niečom nevšednom, v snahe vzbudiť senzáciu. Tento však nemá svoje korene v repertoári science fiction, prežila som si ho na vlastnej koži.“

„Už dlhší čas som mala problém zo zrakom. Zo začiatku to bol vleklý problém, no zrazu sa mi zrak začal prudko zhoršovať. Na jedno oko som oslepla celkom. Lekári, aby som neostala úplne slepá, nevidomá, sa rozhodli zachrániť aspoň moje druhé oko. Rozhodli sa pre radikálny zákrok, transplantáciu rohovky. Poškodené tkanivo v oku malo byť nahradené novým. Medicína a „náhradné diely“ pre nás smrteľníkov však nedokážeme vo väčšine prípadov vyrobiť ani pri dnešných vyspelých technológiách. Bolo mi teda povedané, že musíme počkať na vhodného darcu rohovky, vyjadrené jednoducho na nebožtíka, ktorému po smrti vyberú z oka rohovku, aby ju voperovali tomu, kto ju potrebuje. V tomto prípade touto čakateľkou na kus špecifického daru od niekoho, kto ho už nepotrebuje som mala byť ja. Riziko, že telo odmietne tento darovaný orgán je asi 10 percentná. Takáto možnosť o návrat môjho zraku na jedno oko sa mi zdala ako nereálna. Bola som už vysporiadaná aj s tým, že prídem o zrak úplne. S krátkym odstupom času mi volali z nemocnice: „Je to akútne, príďte do nemocnice, budete operovaná.“ Hneď na druhý deň som už bola v nemocnici. Okamžite mi začali robiť predoperačné vyšetrenia. Dar nebohého darcu ma už čakal uschovaný v špeciálnych laboratórnych podmienkach tak, aby mi mohol byť úspešne voperovaný do môjho vyhasínajúceho oka. Samotné pomyslenie, že mi má byť implantovaný kúsok cudzieho orgánu, ktorý mi má zachrániť, prinavrátiť zrak, ma dostával do dosť veľkých rozpakov. Nakoniec som sa s tým vyrovnala: „Poručeno pánu Bohu. Fiat ! – Staň sa !“ Operáciu som dobre znášala. Po operácii som mala ofačované oko, takže som nič nevidela. Zvykala som si na tmu. Vnútorne som sa s tým vyrovnávala. Keď mi oko odviazali, videla som svetlo, svetlo bez jasného obrazu. Operácia sa vydarila, cudzia rohovka sa skamarátila s mojím okom. Zrak sa mi pomaly prinavracal. Najprv som videla len matno, postupne sa mi však zrak vyjasňoval. Zlepšil sa mi do takej miery, že bez väčších problémov som uspokojivo videla ako do diaľky, tak som bola schopná aj čítať. Samozrejme za pomoci, určitej korekcie okuliarov. Bola som už doma. Od operácie prebehlo niekoľko týždňov. Večer som si chodievala ľahnúť hneď ako sa vonku zotmelo. Vždy som zaspávala pri zažatej nočnej lampke s okuliarmi na očiach a knižkou v ruke. Keď som tak raz ležala v posteli a bola pohrúžená do čítania jednej pre mňa pútavej knižky, zazrela som pri zatvorených dverách spálne postavu človeka. Bola to skôr silueta muža odetá v tmavom oblečení, ktorá sa pomaly pohla od dverí smerom k mojej posteli. Postava ostala stáť oproti posteli, na ktorej som ležala, do tváre som jej však nevidela. Priznám sa,aj som sa trošku zľakla, bola som z tohto nevšedného pohľadu, či úkazu akási nesvoja. Zhruba o päť minút postava tak ako sa objavila, tak i zmizla. Ráno som sa zobudila a nad všetkým tým čo som videla som v duchu mávla rukou: „Asi som prepracovaná. Mala by som menej čítať. Nemôžem môj zrak, ktorý mi zachránili natoľko preťažovať.“ Na druhý deň, keď sa zvečerilo, už som radšej nečítala s tým, že zrak si musím šetriť. Keď som išla zahasiť svetlo, tak aby som zaspala, pri dverách som uvidela tú istú postavu. Celá scéna sa zopakovala presne tak ako deň pred tým. Keď sa táto epizóda zopakovala aj tretíkrát, zašla som za lekármi, aby som sa s nimi poradila o čo sa v mojom zrakovom vneme jedná. Lekári rôznych špecializácií, ku ktorým som bola poslaná na vyšetrenia za účelom prísť na koreň tejto veci, nezistili žiaden zdravotný problém, ktorý by tento môj vnem mohol zo zdravotného hľadiska spôsobovať. Scény s postavou neznámeho muža sa však opakovali každý večer. Toto už fakt nebolo nič všedné a prirodzené. Zašla som teda za kňazom, o ktorom som vedela, že je do takýchto, nazvem to nevšedných úkazov, zasvätený. Všetko som mu vyrozprávala. Dal si tú námahu, aby sa nakontaktoval s lekármi, ktorí mi implantovali rohovku a tým prinavrátili zrak, ktorý ma definitívne opúšťal. Dopracoval sa až k osobe a menu nebohého darcu. Jednalo sa o mladého muža, motocyklistu, ktorému sa jeho záľuba jazdiť na motorke v čiernej bunde so satanistickými symbolmi a jeden a pol promile alkoholu v krvi stala jednej noci osudnou. Kňaz dospel na základe svojich skúseností k tomu, že za zosnulého motorkára je potrebné odslúžiť sériu zádušných omší. Tak sa i stalo. Jeden večer, keď sa odslúžila desiata, či jedenásta omša za zosnulého darcu, ktorého rohovku som nosila v mojom oku a ktorá mi umožňovala opäť vidieť, som zazrela postavu muža, tentoraz bol však odetý v bielom rúchu. Už nepristúpil ku mne bližšie, ale stál vo dverách a spoza jeho postavy, či skôr siluety vyžarovalo svetlo, ktoré nielenže mierne osvetľovalo moju spálňu, ale akoby vyžarovalo zo seba pokoj a dobro, ktoré som preciťovala veľmi intenzívne vo svojom vnútri. Postava muža po obvyklých zhruba piatich minútach zmizla. Od tej chvíle sa mi táto postava muža už nikdy nezjavila…

® K.R.

——————

PS: Ďalšie príbehy, viď link:

http://kalafut7rastislav.blog.pravda.sk/author/kalafut7rastislav/

 

 

P. Pellegrini, prezidentské voľby 2024 a dobrá správa pre Slovensko . . .

03.03.2024

Prezidentské voľby sú predo dvermi. Prieskumné agentúry uverejňujú prvé výsledky, ako by mohli dopadnúť. Výsledky sú de facto unisono v prospech P. Pellegriniho aj keď „až“ v ich druhom kole. Nie som anketár, zberateľ údajov, kto by koho volil, ale asi o to lepšie. Pohybujem sa medzi ľuďmi a nie som odtrhnutý od reality ako v intenciách spoločenských nálad, tak i [...]

Prestaňme podporovať vojnu ! Let’s stop supporting war ! Давайте перестанем поддерживать войну !

11.10.2023

Už teraz má Slovensko krvavé ruky, ako negatívne dedičstvo predošlej vlády… Nepoznám obranné, či útočné zbrane. Každá zbraň zabíja ľudí a ničí materiálne hodnoty. Koľko ľudí zabili zbrane vyvezené zo Slovenska do vojny medzi Ruskom a Ukrajinou ? Koľko ruských, ale aj ukrajinských chlapcov, vojakov bolo nimi zabitých a koľko civilistov ? Koľko materiálnych [...]

Darmo ste intrigovali a pľuli na Fica, Danka i Pelegríniho, 30. 9. 2023 národ slovenský rozhodol, že dedičstvo našich otcov bude zachované !

06.10.2023

Úvod: Málo „svätých“, ak vôbec nejakého som stretol vo svojom živote. Človek nie je tvor dokonalý, ergo na každého z nás sa nejaká špina počas žitia nalepí, hoc i malá „nepatrná“, o to viac, že dnešný svet sa podobá skôr na spoločenské smetisko ako na čisté, „ideálne“ prostredie. Jadro: Toľko špiny, intríg za posledného tri a pol roka, prízemné a [...]

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Kalafut Rastislav

Štatistiky blogu

Počet článkov: 49
Celková čítanosť: 443505x
Priemerná čítanosť článkov: 9051x

Autor blogu

Kategórie